‘Biologisch aan vooravond van doorbraak’
Bavo van den Idsert, directeur Bionext: „De vraag naar echt smakelijk en gezond eten neemt al jaren toe en de belangstelling voor duurzame, regionale productie groeit. Er wordt minder vlees gegeten en de keuze valt vaker op diervriendelijk geproduceerd vlees. Allemaal ontwikkelingen die bijdragen aan de opkomst van biologisch. In vijf jaar tijd zijn de consumentenuitgaven aan biologische voeding verdubbeld, dat zegt genoeg."
Vierduizend producenten
De biologische sector, die bestaat uit zo'n vierduizend producenten, merkfabrikanten, boeren en winkeliers, is zelf de drijvende kracht achter de actie. Voor consumenten is de Bio10daagse een gelegenheid om kennis te maken met biologisch eten.
Er is een kookwedstrijd, er zijn fietsroutes van de stad naar de biologische boer in de buurt en er is een winactie met aantrekkelijke prijzen.
De Bio10daagse vormt de kick-off van de promotiecampagne Biologisch, lekker natuurlijk. Deze campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese Unie