Alle voermerken Fransen Gerrits vanaf nu onder één naam verder

De merkherstructurering markeert volgens de veevoerfabrikant een belangrijke strategische keuze om de positie in de sector verder uit te bouwen en het bedrijf sterker te presenteren in de markt voor varkens-, rundvee- en geitenvoeders. Ze verwacht dat de transitie naar één merk zorgt voor meer herkenbaarheid, heldere communicatie en een consistente klantbeleving in Nederland en België.
Nederlandse en Belgische voermerken
Het samen te brengen onder de paraplu van de merken is volgens de mengvoerleverancier een logische beslissing. Deze Nederlandse en Belgische voermerken hebben al een lange tijd intensief samengewerkt als één team, waarbij het voer uit dezelfde fabrieken komt, onderlinge kennis wordt gedeeld en ze zelfs dezelfde koffie drinken.
Directeur en eigenaar van het mengvoerbedrijf, Huub Fransen, is trots en spreekt vol lof over de families achter de samengevoegde merken: „Het ondernemerschap en de marktomstandigheden bepalen namelijk hoe je succesvol blijft. En in de huidige consoliderende en krimpende mengvoermarkt in Nederland en België is krachten bundelen essentieel om verder te komen. Door onze krachten te bundelen brengen we kennis bij elkaar en nemen we een mooie geschiedenis van meer dan 500 jaar voer maken mee naar de toekomst.”
Krimpende markt
De timing van de herstructurering komt naar de mening van Huub Fransen op een cruciaal moment, waarin de sector onder druk staat door strenge regelgeving en een krimpende markt: „Door onze krachten te bundelen onder één merk, versterken we onze positie en kunnen we ons samen beter wapenen tegen de uitdagingen in de sector. Door de verschillende merken samen te brengen, creëren we een krachtig en eenduidig merk dat klanten en medewerkers sterker verbindt. Deze beslissing biedt ons de mogelijkheid om ons te concentreren op één merk, wat de impact van onze communicatie vergroot en dubbele inspanningen en kosten vermindert.”
Voor klanten betekent de merkherstructurering in feite niets anders dan een naamsverandering., zo stelt de mengvoerfabrikant. Ze houden dezelfde contactpersoon en blijven dezelfde producten en diensten ontvangen, maar dan onder de merknaam Fransen Gerrits.

Tekst: Reinout Burgers
Al bijna 25 jaar volg en schrijf ik als journalist onder meer over de varkenshouderij en pluimveehouderij. Twee uiterst boeiende en dynamische sectoren met veel gepassioneerde ondernemers.
Beeld: Fransen Gerrits
Bron: Fransen Gerrits