Varkenshouders willen actie voor beter imago
Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde resultaten van MultiMediaMeter Varkens en Pluimvee 2014. In de ontvangstruimte van de Rondeelstal van familie Brandsen in Barneveld presenteerden Opraappers Communicatie en ReMarkAble communicatie de resultaten van het onderzoek.
Opmerkelijk genoeg vindt maar een kwart van de varkenshouders dat zij zelf het initiatief moeten nemen voor een beter imago. Het agrarisch bedrijfsleven, LTO Nederland (beiden 50 procent) en het NVV (39 procent) zijn volgens de varkenshouders de belangrijkste partijen om het voortouw te nemen voor initiatieven om het imago van de sector te verbeteren.
Het echte verhaal over en in de media
Een toepasselijke omgeving om ‘Het echte verhaal over en in de media’ te presenteren, omdat deze Varkens- en Pluimveeversie van MultiMediaMeter nadrukkelijk aandacht besteedt aan het imago van de sector.
De onderzoekers mailden een enquête naar 1.902 varkenshouders, 395 vulden het onderzoek in. Aan het onderzoek deden zowel vleesvarkenshouders, zeugenhouders en gesloten bedrijven mee.