Ruim 80% van agrariërs bezoekt beurzen
Ruim een vijfde van de agrariërs bezoekt agrarische beurzen. Dit is het hoogste onder varkenshouders (95 procent) en het laagste onder melkveehouders (74 procent).
Informatie en netwerken
De meeste agrariërs gaan naar een agrarische beurs om algemene informatie in te winnen over een nieuw product en/of dienst (75 procent). Ook netwerken is belangrijk.
Hieronder wordt verstaan het onderhouden van bestaande contacten (38 procent) en het leggen van nieuwe contacten (29 procent). Volgens het onderzoek bezoeken agrariërs gemiddeld 2 beurzen per jaar.
Tekst: Annemarie Gerbrandy
Opgegroeid als burgermeisje met boerenbloed, maar al 25 jaar woonachtig op een melkveebedrijf. Journalist in hart en nieren, met een passie voor de land- en tuinbouw. Gaat graag 'de boer op'. Houdt ook van hardlopen.
Beeld: ATH, Fenneke Wiepkema