Vion breidt foodservice activiteiten uit
Westfleisch verkoopt zijn aandeel van 49 procent aan Vion. Beide partijen zijn overeengekomen geen informatie te geven over de koopprijs. Door de overname versterkt Vion haar derde kernactiviteit naast de activiteiten op het gebied van vers varkensvlees en rundvlees.
Met deze strategische investering streeft Bernd Stark, directeur Foodservice Vion Food, naar een verdere uitbreiding van de leidende positie van de onderneming in Europa. „Met de handelsmerken FVZ en SALOMON FoodWorld kunnen wij op zowel nationaal als internationaal niveau doelgerichter werken en onze marktpositie versterken.”
20 procent omzetgroei
„Wij willen onze omzet in de komende drie jaar dan ook met 20 procent verhogen en samen met onze huidige partners en nieuwe klanten het marktaandeel in alle sectoren uitbreiden.”, aldus Stark. Beide handelsmerken worden onder de paraplu van Vion Foodservice in Großostheim (Beieren) gevoerd.
FVZ produceert op de locatie in Holzwickede hoogwaardige convenience vleesproducten. De onderneming is met name op het gebied van de diepvriesproducten schnitzel en schenkel marktleider en wordt beschouwd als de uitvinder van de zogenaamde bakovenschnitzel. Bovendien loopt het bedrijf voorop in de productie van voorgegaarde spareribs. Het handelsmerk en naamdeel ‚Westfood‘ gaan eind 2014 wel terug naar voormalig aandeelhouder Westfleisch.