Meer aanvragen voor Varkens Vandaag
Varkens Vandaag bracht dit jaar ongeveer 60 open dagen, 15 innovaties en 13 varkenshouders die deelnamen aan Big Challenge in het nieuws. ‘Er is sprake van een sneeuwbaleffect. Steeds meer ondernemers ervaren dat positieve publiciteit leidt tot positieve reacties uit hun omgeving en een beter beeld van de sector. Dat werkt aanstekelijk’, schrijft de stichting in haar bericht aan de pers.
De stichting zag ook haar eigen activiteiten groeien. Zo kreeg de wedstrijd voor restaurants ‘Het Lekkerste Varkensvleesgerecht van Nederland’ zoveel aandacht van het horeca vakblad Passion Hi, dat het aantal deelnemers in één jaar verviervoudigde.
Eerlijke berichtgeving
Varkens Vandaag meldt verder in het persbericht dat ze merken dat het werk een gunstig effect heeft op redacties van media. ‘Journalisten die via eerlijke berichtgeving beter geïnformeerd zijn, besteden minder aandacht aan onzinberichten.’
Varkens Vandaag werd in 2011 opgericht door een groep varkenshouders en toeleveranciers die zich rot ergerden aan de negatieve berichten over hun sector in kranten, op de radio, TV en internet.
Varkens Vandaag besloot positieve berichten te gaan schrijven over de varkenshouderij. Open dagen, aansprekende innovaties zoals het varkenstoilet, schoolkinderen op excursie bij een varkensbedrijf en varkenshouders die deelnamen aan Big Challenge kunnen rekenen op veel belangstelling van kranten, radio, TV en internet.