'Niet meewerken aan Radar goed uitgepakt'
De NVV is blij dat de uitzending van Radar, maandagavond 16 februari, de nadruk heeft gelegd op de cruciale rol die supermarkten spelen bij het bepalen van de prijs van varkensvlees op de winkelvloer.
De focus werd nu eens niet volledig gelegd op de varkenshouder en zijn productiewijzen in relatie tot de vleesprijs. „Dat was precies onze bedoeling”, zegt NVV-voorzitter Ingrid Jansen op de website van de NVV.
„Wij zijn ervan overtuigd dat onze lijn om niet mee te werken aan een discussie in de stal, bij Radar voor een belangrijk deel heeft geleid tot een evenwichtiger beeld van de vleesprijs.”
Geen rol
Jansen: „De NVV heeft bij de Radar-redactie van meet af aan gesteld dat de boer geen rol speelt bij het tot stand komen van de vleesprijs. Dat is de belangrijkste reden waarom wij niet fysiek meewerkten aan het programma. Wij wilden niet dat Radar de boer centraal ging stellen. Dat is nu dus ook niet gebeurd.”