Frankrijk wil varkensvleespromotie aan banden leggen

In een poging om een einde te maken aan de crisis in de varkenshouderij heeft de Franse overheid een opmerkelijke maatregel genomen. Landbouwminister Stéphane Le Foll wil dat er minder tijd en geld wordt gestoken in het constant promoten van het Franse varken.
„Permanente promotie heeft een averechts effect bij consumenten en leidt tot kapitaalvernietiging”, stelt hij.
Als de industrie voor eind april geen overeenkomst bereikt over het verminderen van de promotie wil Le Foll naar de reclamecodecommissie stappen om vermindering van reclame af te dwingen, meldt het Vlaams infocentrum land en tuinbouw. Lees het hele artikel op vilt.be.

Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Tekst: Vlaams infocentrum land- en tuinbouw, tuinbouw
Beeld: Hans Swaep