Webshop drijvende innovatiekracht achter totaalleverancier MS Schippers
Continu inspelen op wensen professionele veehouders
Als E-commerce manager bij MS Schippers ervaart Van der Werf dagelijks hoe dynamisch de online verkoop van producten voor professionele veehouders is. “Zowel in binnen- als buitenland neemt het online bestellen door onze veehouders een vlucht. Dat moet vlot gaan, evenals het betalen en het transparant zijn over prijzen. Het is een uitdaging om dat allemaal goed te laten verlopen én tegelijkertijd te blijven innoveren.”
Zo legt MS Schippers op dit moment de laatste hand aan een app waarmee het bestellen nóg gemakkelijker wordt. “We merken dat veel van onze klanten hun mobiele telefoon gebruiken om op onze websites naar producten te zoeken. Maar we merken ook dat het afronden van een bestelling op een mobiele telefoon nog niet gemakkelijk genoeg gaat. Daarom bouwen we op dit moment een app die dat eenvoudiger maakt. Daarmee kun je ín de stal met je mobiel barcodes van producten scannen.”
Eén bestelkanaal
Naast bestelgemak blijft MS Schippers haar assortiment uitbreiden. Vragen vanuit de veehouders zijn de stuwende kracht daarachter. “We leren veel van de zoekopdrachten die onze klanten ingeven op onze webshops. Als bepaalde woorden vaker voorkomen, zoeken we uit of het interessant is om ons huidige productenpakket van zo’n 15.000 artikelen nog completer te maken voor de professionele veehouder”, licht hij toe. “MS Schippers-klanten ontvangen het liefst alle dingen die ze nodig hebben via één kanaal. Daarom bieden we via de webshop ook een selectie van producten aan van partnerbedrijven zoals Destil, een totaalleverancier op het gebied van bouw en industrie. Dergelijke samenwerkingen gaan er meer komen zodat we klanten steeds meer het gemak van een ‘one-stop shop’ bieden.”
Transparant en vooruitkijken
Veehouders waarderen nog altijd het persoonlijk contact met de adviseurs van MS Schippers. “Door de juiste producten goed toe te passen, behalen klanten optimale resultaten. Dat geldt zeker op specialistische gebieden als hygiëne en waterkwaliteit. Voor het advies dat daarbij nodig is, is persoonlijk contact erg belangrijk”, weet de E-commerce manager. Daarnaast voorziet Van der Werf een rol voor MS Schippers als het gaat om voorraadbeheer bij klanten. “Het is steeds beter te voorspellen wanneer een veehouder nieuwe producten nodig heeft en wij adviseren hem daar graag in. Zo kan hij zelf meer tijd besteden aan het verzorgen van zijn dieren.”
Over de prijzen, kwaliteit en de toepassingsmogelijkheden van de producten is de webshop van MS Schippers transparant. “Al onze prijzen staan vóór de login. Afhankelijk van hun omzet per jaar krijgen klanten extra korting binnen ons loyaliteitsprogramma”, aldus Van der Werf.
Beeld: MS Schippers Bladel