Thank a Farmer Day betrekt consument bij boeren en voedselproductie
‘Elke dag is de boer aanwezig in het dagelijks leven van iedereen. Echter, vaak zonder dat we dit beseffen’, aldus de stichting. Boer Bewust houdt de Nederlandse ‘Thank a Farmer Day’ echter niet om namens de boeren een ‘dankjewel’ te vragen, maar om bij consumenten bewustwording te creëren van het belang van het altijd beschikbaar hebben van voedsel en de belangrijke rol die de boeren daarin spelen.
Online
„Het is met name de periferie en alles om de boer heen dat de boer wel eens wil bedanken”, zegt Kees Maas van Boer Bewust. „We willen er zaterdag er echt inknallen met die campagne, die voornamelijk op sociale media plaatsvindt. Het moet trending topic gaan worden.”
Met de campagne wil Boer Bewust met name de burger bereiken. „Daarom is het volgens ons vooral belangrijk dat de landelijke algemene media er mee aan de haal gaat.” Wel merkt Boer Bewust dat de stichting zelf op sociale media een groot bereik heeft. „Dat komt met name door het boerenprotest van 1 oktober”, weet Maas.
Actueel
Volgens de stichting is ‘Thank a Farmer Day’ actueler dan ooit. „Vorige week trokken de boeren op 1 oktober massaal naar Den Haag om aandacht te vragen voor hun levenswerk, voor hun bijdrage aan de natuur en voor de voedselzekerheid die zij bieden. Ondanks de overlast die hun acties met zich meebracht, bleek 93 procent van de burgers de inzet van de boeren te waarderen."
Boer Bewust heeft een video laten maken die zaterdag massaal gedeeld zal worden. Bekijk de video zaterdag via de Facebookpagina van Boer Bewust.