Vion gaat Duitse markt op met biologisch vlees
Vion gaat de Duitse markt op met biologisch rund- en varkensvlees, geproduceerd onder de merknaam. Op de biologische beurs Biofach, (van 12 tot en met 15 februari in het Duitse Neurenberg), lanceert Vion “Der Grüne Weg”.
Onder die naam is vanaf dat moment biologisch rund- en varkensvlees in heel Duitsland te koop. Het Duitse merk is gebaseerd op de reeds bestaande biologische Nederlandse lijn De Groene Weg.
Groeiende vraag
Met “Der Grüne Weg” reageert Vion op de almaar groeiende vraag in Duitsland naar biologisch vlees. In Duitsland groeit de vraag jaarlijks met meer dan 10 procent, terwijl in Scandinavië en Frankrijk het biologisch vleessegment in verhouding nog sneller groeit.
Op het gebied van varkensvlees onderscheidt het bedrijf zich van andere aanbieders door te werken vanuit een gesloten, vraaggestuurde keten. Dat zorgt voor niet alleen voor hoge kwaliteit, maar ook voor een steeds duurzamer productieproces.