Tweede onderzoek naar voerleveranciers
Ook zullen veehouders die geswitcht zijn van voerleverancier, gevraagd worden naar de reden hiervan.
‘Voermonitor 2016’ wordt net als in 2014, uitgevoerd door Geelen Concultancy. Het uiteindelijke doel van de VoerMonitor is dat de voerleveranciers de veehouders nog beter van dienst kunnen zijn. Het onderzoek kan concrete verbeterpunten opleveren. Ook kan een voerleverancier zien hoe goed men scoort in vergelijking met de ‘gemiddelde’ voerleverancier (klanten versus niet-klanten).
Vergelijkingen met 2014
In 2014 hebben 15 voerleveranciers deelgenomen aan dit online onderzoek en meer dan tweeduizend veehouders hebben in 2014 de vragenlijst ingevuld. De vragenlijst is grotendeels gelijk aan die van 2014, zodat men vergelijkingen kan maken tussen de resultaten van 2014 en 2016.
Dit onderzoek wordt om de twee jaar uitgevoerd, zodat voerleveranciers ook kunnen zien op welke aspecten men vooruitgang heeft geboekt en op welke aspecten minder of helemaal geen vooruitgang.