Samenwerking tussen voeradviseur en veearts kan beter
Dit blijkt uit de tussentijdse resultaten van de ‘Voermonitor 2020’. De Voermonitor wordt voor de vierde keer gehouden door Geelen Consultancy uit Wageningen.
Veehouders kunnen voor een aantal aspecten aangeven hoe tevreden ze zijn over hun voeradviseur. Daarbij loopt de schaal van -3, (zeer ontevreden) tot en met +3 (zeer tevreden). De samenwerking tussen voeradviseur en veearts wordt met een (+1,4) gemiddeld het laagst beoordeeld. Ook vinden een aantal veehouders dat hun adviseur meer initiatief mag nemen (+1,8)
Over het algemeen zijn veehouders goed te spreken over hun voeradviseur. Vooral het nakomen van afspraken (+2,2) en de beschikbare tijd die ze nemen (+2,1) wordt gewaardeerd.
Vergelijken met andere voerleveranciers
De verschillen zijn gemiddeld niet heel groot. Wel ziet Geelen grote verschillen tussen voerleveranciers. Met de uitkomst van het onderzoek kunnen voerleveranciers zien hoe tevreden hun klanten zijn en hoe zij scoren in vergelijking met het gemiddelde van alle voerbedrijven. Ook worden de resultaten vergeleken met de cijfers van twee jaar geleden. „De Voermonitor geeft een beeld hoe een voerleverancier presteert en wat de verdere wensen zijn van de veehouders met als uiteindelijke doel de veehouders (nog) beter van dienst te kunnen zijn", omschrijft Geelen het belang van het onderzoek.
De Voermonitor loopt nog. Donderdag 23 en vrijdag 24 april ontvangen de veehouders die nog niet hebben meegewerkt, een herinneringsmail, om alsnog te kunnen deelnemen aan het onderzoek. Veehouders die geen bericht ontvangen hebben, kunnen een email sturen naar: marktonderzoek@geelen-consultancy.nl