BIG Challenge brengt ruim 1 miljoen euro op
Tijdens de motivatiebijeenkomst op een mooi plekje op de berg vertelden een aantal deelnemers hun verhaal. Bij de bijeenkomst vloeiden de tranen rijkelijk en werden meerdere blikken richting de hemel gericht. Er werden dit jaar wederom ook ballonnen opgelaten ter nagedachtenis aan allen die strijden of de strijd verloren hebben.
Zeven deelnemers, gestoken in de coole Big Challenge shirts, tonen vervolgens de mooie voorlopige eindstand.
Tegenprestatie
Op woensdag 1 en donderdag 2 juni fietsen of lopen 242 deelnemers als tegenprestatie de alpenreus Alpe d’Huez één tot zes keer op. Het doel van BIG Challenge is om tijdens Alpe d’HuZes 2016 minimaal 1 miljoen euro bijeen te fietsen/rennen.
Om dit te bereiken benaderen de BIG Challenge-deelnemers een groot aantal sponsors en organiseren zij in de aanloop naar het evenement diverse sponsoractiviteiten, zoals biggenraces. Verder werd er ook geld opgehaald door de verkoop van de zeven verschillende BIG Challenge shirts. Enerzijds om geld in te zamelen en anderzijds om bij een breed publiek bekendheid te geven aan dit initiatief van de agrarische sector.
Vorig jaar maakte BIG Challenge tijdens de motivatiebijeenkomst op de berg een bedrag van 582.725 euro bekend.
Steun de deelnemers
Om op 2 juni de deelnemers van BIG Challenge te steunen en de trots op de sector te tonen, vragen BIG Challenge en Boerenburgertweet Nederlandse boeren, hun toeleveranciers en afnemers de bekende ‘Coole’ t-shirts te dragen.
De agrarische sector verdient een positieve boost, om die reden roepen beide initiatieven iedereen met een ‘Cool’ t-shirt op om dit shirt op deze dag te dragen, hier een selfie van te maken en deze op de facebookpagina ‘ik ben trots op de agrarische sector’ te plaatsen en te twitteren.
Tekst: Joyce Cornelissen
Beeld: Bart Janssen, Eric Gloudemans