NVV en LTO blij met resultaat campagne #geenhittestress
De belangenbehartigers zeggen dat de foto’s en video's een paar honderdduizend mensen hebben bereikt. Zij baseren zich op de statistieken van Twitter en Facebook. Vorige week was de hashtag #geenhittestress een hele dag trending topic op Twitter, wat wil zeggen dat dit één van de onderwerpen is waarover het meest wordt getwitterd. Veehouders deelden op grote schaal foto's van: nevelkoelingen, nat gesproeide daken, beschuttingen, modderpoelen en extra voer en water.
In navolging van hun Nederlandse collega’s sloten Belgische varkenshouders zich bij hun collega’s aan en gingen zijn onder dezelfde hashtag foto’s en video’s twitteren om te laten zien wat zij doen tegen hittestress bij hun dieren.
Kranten en tv
Behalve de aandacht op sociale media, was er ook veel aandacht voor de varkenshouders, die hittemaatregelen troffen, in de landelijke en regionale media. Het NOS Journaal, de Telegraaf, het Algemeen Dagblad, regionale radio- en televisiezenders en regionale kranten lieten varkenshouders aan het woord die hittemaatregelen hadden genomen.
Tekst: Ruben van Boekel
Beeld: Ellen Meinen