Varkenshouder raakt Beter Leven varkens niet meer kwijt
De toename van het aandeel varkensvlees met het Beter Leven keurmerk in supermarkten is de afgelopen maand volledig tot stilstand gekomen. Dat meldt de stichting Varkens in Nood in een persbericht. Varkens in Nood wijst supermarkten als schuldige van het probleem aan.
„Aangekomen in het laatste kwartaal van 2016 is het totale aanbod van Beter Leven keurmerk slechts een schamele 40 procent. De belofte van supermarkten om eind 2015 over te stappen op Beter Leven Keurmerk wordt zelfs in 2016 niet gehaald”, zegt Hans Baaij van Varkens in Nood.
Lidl
Lidl boekt gestaag vooruitgang en staat met 68 procent vlees met het Beter Leven Keurmerk onbetwist op de eerste plaats, blijkt uit de analyse van de stichting. Albert Heijn en Jumbo strijden al maanden om de tweede positie. Ze hebben in oktober weer stuivertje gewisseld.
Jumbo, dat van ver kwam, boekte over dit jaar tot nu de meeste vooruitgang: deze supermarkt steeg van 28 procent naar 58 procent.