Amerikaanse veeartsen krijgen hotline tegen cyberpesten
In een onderzoek bleek dat zeker 20 procent van de leden van AVMA ervaring had met cyberpesten en valse beoordelingen vond de vereniging het noodzakelijk om de dierenartsen instrumenten te geven, waarmee ze de dierenactivisten kunnen bestrijden om onder meer de emotionele en financiële schade te voorkomen.
De AVMA heeft de actie ondernomen nadat een aantal ernstige voorvallen zich hadden voorgedaan, zoals de zelfmoord van een dierenarts, omdat ze zwaar werd gepest.
De Cyberpesten Hotline is 24 uur en zeven dagen geopend en dierenartsen worden door ervaren crisismanagement consultants ondersteund beantwoordt. Daarnaast krijgen dierenartsen cursussen hoe ze om kunnen gaan met reputatieschade, reageren op kritiek en beoordelingen.
„Onze dierenartsen moet worden beschermd tegen cyberpesten, hacking en valse reviews”, schrijft de AVMA. „De activisten bedreigen niet alleen ons levensonderhoud; ze brengen schade toe aan ons gevoel van welzijn.”