Aandeel varkensvlees met Beter Leven keurmerk naar 50 procent
Het totale aandeel varkensvlees met het Beter Leven keurmerk in supermarkten steeg in maart naar 50 procent. Albert Heijn heeft met 76 procent Beter Leven Keurmerk een forse voorsprong op de rest van de supermarkten.
Albert Heijn veranderde het aanbod van vleeswaren en nam de koppositie daarom weer over van de Lidl. Dat blijkt uit de nieuwste VarkensvleesMonitor van de stichting Varkens in Nood.
„Jumbo was lang koploper, maar zakt steeds verder weg in de ranking. Het percentage Beter Leven Keurmerk gemeten over alle supermarkten is nu 50 procent. Maar wanneer rekening wordt gehouden met het marktaandeel dan heeft 61 procent van het in de Nederlandse supermarkten verkochte varkensvlees Beter Leven Keurmerk.”
„De manier van tellen van de stichting Varkens in Nood is twee maal gecontroleerd. Er zijn geen gebreken gevonden die nopen tot aanpassing van de systematiek van deze VarkensvleesMonitor”, schrijft Varkens in Nood in een persbericht.