ABN Amro biedt excuses aan voor verwarring over bedankbericht op Tikkie: 'Net zo verbaasd als wij'
ABN Amro heeft veel klanten in de agrarische sector. Boeren reageerden daarom verbaasd en boos. De bank stelt dat er in het bedankbericht aandacht kan worden gevraagd voor donatiecampagnes van maatschappelijke organisaties. „We kregen het bericht via verschillende kanalen doorgestuurd”, zegt Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV)-voorzitter Linda Janssen, die vervolgens net als andere verbaasde boeren de bank belde. „Ze wisten er zelf niet van en waren net zo verbaasd als wij, maar dit kan natuurlijk niet.”
De bank laat weten dat Tikkie, waar het de eigenaar van is, niet inhoudelijk betrokken is bij campagnes. ABN Amro geeft toe dat dit met het bedankbericht over de biggen wel zo lijkt. Het biedt oprechte excuses aan laat weten dat het de boodschap heeft aangepast. „Ze hebben wel adequaat gehandeld. Ik mag hopen dat ze hiervan leren zodat het niet weer gebeurt", aldus Janssen.