Agrifirm keert 25 miljoen euro uit aan leden
„Een uitstekend resultaat dat we hebben gerealiseerd in sterk veranderende markten”, zegt Dick Hordijk, CEO bij Agrifirm. „Met innovatieve oplossingen dragen wij bij aan een goed rendement op het boerenerf, voor een toekomstbestendige voedselketen.” In 2016 werd 22,5 miljoen euro uitgekeerd aan de leden.
Meer klanten
Naast het feit dat het resultaat van Agrifirm is gestegen, is ook het aantal klanten omhoog gegaan volgens het bedrijf. Met name in de plantaardige sector, de varkenshouderij en de pluimveehouderij wist het bedrijf meer klanten aan te trekken.
Better Together Strategie
Volgens Agrifirm zijn de eerste resultaten van de Better Together Strategie zichtbaar geworden in 2017. Betere samenwerking met de leden, partijen in de keten en tussen de Agrifirm-bedrijven onderling staat centraal in deze strategie. Een voorbeeld is de introductie van het nieuwe biggenvoerconcept UniQ. Ook in de akkerbouw is een nieuwe strategie voor gewasbescherming geïntroduceerd, met de inzet van low impact middelen.
Internationaal
Het bedrijf lijkt het in Polen goed te doen, met de overname van het bedrijf Bacutil in 2017. Hiermee heeft Agrifirm nagenoeg een landelijke dekking op de Poolse markt. Er was een sterke groei te zien in de afzet van pluimvee- en varkensvoer. Ook in Duitsland, Hongarije en Brazilië weet Agrifirm te blijven groeien.
Later vandaag meer over de jaarresultaten van Royal Agrifirm Group.