Respect centraal thema in publiekscampagne Vee&Logistiek
‘Consumenten worden via diverse (online) kanalen geïnformeerd over de respectvolle wijze waarop leden van Vee&Logistiek Nederland werken’, aldus organisatie zelf over haar nieuwe publiekscampagne. Centraal in die campagne van Vee&Logistiek Nederland staat de website www.respectvee.nl. Daarnaast faciliteert Vee&Logistiek Nederland haar leden met onder andere stickers, shirts en vlaggen om respect voor dieren, feiten en (vak)mensen op een opvallende en duidelijke manier uit te dragen.
Laat zien wat je doet
Helma Lodders, voorzitter Vee&Logistiek Nederland: „Om respect te krijgen, moet je laten zien wat je doet, waarom je het doet en niet in de laatste plaats: hoe je het doet. Overdracht van kennis leidt tot begrip. Begrip leidt tot draagvlak. Draagvlak leidt tot bestaansrecht, een 'license to act'. In Respect-video's volgen we veehouders, veehandelaren, veeverzamelaars en transporteurs op de voet. Wat gebeurt er in de stallen met de dieren? Hoe is het contact tussen de veehouder en de handelaar? Welke emoties maakt het werk los? Hoe gaan veehouders en transporteurs met dieren om? Wat doen ze om de diervriendelijkheid te borgen? Kortom: wat beweegt ze om dit passievolle werk uit te voeren? Wie respect geeft, ontvangt respect.”
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Susan Rexwinkel