Jumbo stopt met vleesaanbiedingen: meer focus op plantaardige eiwitten
Jumbo stopt eind mei met promoties van vers vlees. De supermarktketen stopt in alle winkels en online met de 'van/voor-aanbiedingen' van vers rundvlees, varkensvlees en kip, om zo het aandeel plantaardige eiwitten te kunnen vergroten.
Dat schrijft Jumbo op de eigen website. In de eiwittransitie wil de supermarktketen dat volgend jaar 50 procent van de verkochte eiwitten plantaardig is en 50 procent van dierlijke ingrediënten. Uiterlijk in 2030 moet dit zelfs 60-40 zijn.
Eerste in de markt
„We realiseren ons dat versnelling hierin nodig is en hebben daarom als eerste in de markt deze stap genomen”, zegt Ton van Veen, CEO van Jumbo Supermarkten. „Uit analyses is inzichtelijk geworden dat het realiseren van dit tussentijdse doel alleen gehaald kan worden door te stoppen met vleespromoties.”
Vleeswaren vallen niet onder deze actie.
Tekst: Robert Hüsken
Robert Hüsken is freelance tekstschrijver en podcastmaker voor diverse bedrijven, media en andere organisaties.
Beeld: Ellen Meinen Agrio Archief
Bron: Jumbo
Meer soortgelijk nieuws lezen?
Sloot dit artikel goed aan bij jouw behoefte? Wellicht is/zijn de volgende site(s) dan ook interressant voor jou: